Tajuk kali ini, kau yang decide.

12:09 PM
Assalamualaikum and hello there, people.

Ini dari Shut Up Flower Boy Band. Bila tengok drama ni, aku jeles tengok cara diorang berkawan.

Salam dua puluh enam haribulan dua dua ribu empat belas. 

Sihat ke anda semua?


Bila kemas album-album lama dekat kabinet haritu, aku jumpa banyak gambar lama Atok masa dia jadi askar dekat Hong Kong dulu. Segak betul. Tak sangka Atok masa muda-muda handsome macho macam tu. 

Patutlah Wan aku sangkut.

Kemas lagi dan kemas lagi, aku jumpa pulak album lama aku masa kecik-kecik. Innocent betul Aina yang dulu.

Terus tertanya,

Mana Aina yang 15 tahun dulu? Mana Aina Syafiqah yang innocent gila dulu?

Belek lagi dan belek lagi, jumpa lagi gambar lama masa aku umur lebih kurang dalam 8 -10 tahun.

Tanya lagi diri sendiri, 

Macam mana Aina sekarang ni terbentuk dari Aina yang dulu?

Ambil album lagi satu, jumpa lagi gambar-gambar masa form 1 & form 2, zaman mana aku last cuci gambar-gambar masa aku masih sekolah.

Masih tertanya macam mana Aina Syafiqah yang dulu boleh jadi yang sekarang ni?

Nak salahkan siapa ni?

Jadi, aku dah fikir masak-masak nak salahkan diri sendiri dan masa.

Masa yang ubah aku jadi macam ni. 

Diri sendiri yang terikut dengan masa dan arus pembangunan. Eceh. 

Jadi aku nak gunakan masa, nak suruh dia tebus balik untuk apa yang dah jadi pada Aina Syafiqah sekarang.

cukuplah tu. Bodoh sangat rasanya type sebegini rupa.


Berbual dengan Afiqah sekali lagi dua hari lepas buat aku benci.

Rindu tu datang lagi.

Tak hilang, walau dah macam mana nak lupa dia datang.

Jadi aku anggap rindu tu jadi satu proses untuk aku jadi lagi matang.

Dari Aina yang innocent jadi Aina yang macam ni, yang tinggal innocent cuma 40%. Lagi 60% tu tak payah tanya hilang pergi mana. 

Banyak onar yang aku buat. Kahkah

Ini bukan entry what puberty did to me ye. Lansung idok. 

Macam mana perubahan kau orang pulak?



Dan haritu aku keluarkan merah yang ada dalam diri aku.

Buat benda yang aku tak berani buat dari dulu.

Dan responnya, negatif.

Takpe. Aku kuciwa sikit je sebab at least aku dah try.

Daripada kuciwa tak try lansung, kan?



Cuma nak share apa yang ada melekat kat hati ni macam parasit. 

Parasit yang pahit bila di simpan dan rasa sayang nak dibuang.

Eceh, jiwang nak mampus. Haha

Selamat bergumbira kepada yang kuciwa,

Anne (:


*Semoga aku, kau dan kita berubah dari yang baik kepada yang lagi baik, selamanya.

No comments:

DRAGON UNITY. Powered by Blogger.