X

11:07 PM
Ni takde kena mengena tapi ni lawa.


Assalamualaikum.

Well hello there. How's life?


Maaf sebab lama tak update. Aku bukannya busy tapi taktau nak conteng-conteng apa dekat sini. 
Sebab berlambak-lambak benda yang jadi, jadi aku taktau nak share mana satu.

Lately, feelings is always the number 1 problems. Entah apahal. Hari-hari macam-macam feeling. 

First, the feels when kau terpaksa deal dengan kematian. Bukanlah kematian, but the feels yang lead pada kematian.

Dua minggu ni. Entah apahal aku start putus asa bila tengok dia cemtu. Aku tahu jihad dia dah lama, tapi aku pulak yang nak dia habiskan jihad dia macam tu je. Padahal, susah senang jihad dia, dia yang tanggung.

bukan aku.

Second, the feels that leads to awkwardness and questions.

Apahal aku takleh buang awkwardness. Gua rasa gua ada problem dengan self-esteem gua. Em. 

Third, the feels of regrets.

Final dah nak dekat tapi taubatnya takde lansung nak duk atas meja study malam-malam. Selalu gila buat kerja last minute. Proposal nak hantar esok pagi, esok pagi baru seacrh, baru type, baru buat.
Bila tak study, bagi takziah dengan baca Al-fatihah dekat diri sendiri bila ada lecture buat test & quiz mengejut.

Hampeh.

Forth, the feels to get back your old friends.

Pernah dengar lagu Pitahati-Sahabat? Kalau kau dengar, mesti kau perasan lirik ni.

'Jika sahabat sejati meninggalkan dirimu, untuk apa kau bersedih kerna dia pasti kembali'
Mulanya aku tak percaya sebab sahabat-sahabat yang ada dulu semua jauh-jauh. Ada la dua tiga orang yang memang selalu stick together. Tapi bila semua ada dekat Kajang, 

kau akan rasa Kajang tu rumah kau masa hari raya. Meriah.

Sebab bila dia dah dapat title 'sahabat' dalam hati kau, dia akan sentiasa pegang jawatan tu. 

Yang lama tak sama dengan yang baru. Sebab yang lama ada aura dia. Yang baru ada aura dia.

Aku sayang yang lama, dan yang baru. Sebab semuanya sahabat aku.

Dunia akhirat.

Dan, the feels when kau tak berani buat something then kau regret.

Nilah dia problem aku. Hold je memanjang pastu dah tak boleh hold on dah, habis berterabur. Tapi takpe gua okay gua takde hal. Hahaha.

Gua dah gelak en? 

Selamat malam dunia. Mimpi indah-indah.

No comments:

DRAGON UNITY. Powered by Blogger.